Moda sostenible 4.0: Technological transformation in the sustainable fashion industry. A compassionate world in which textiles enhance sustainability and quality of life for all

Viernes 23 de Julio de 2021 - 19:00

La Facultad de Ingeniería y Arquitectura de la Universidad de Lima te invita a esta conferencia que se centrará en los desafíos y las increíbles oportunidades que enfrenta la industria textil, tanto a nivel local como global. Se revisará la necesidad de un enfoque renovado en el suministro de talento de los diseñadores, ingenieros, científicos y personal de gestión de la próxima generación, así como operadores capacitados, para impulsar productos y procesos innovadores y más sostenibles.

La conferencia se llevará a cabo en inglés sin traducción.

David Hinks
Hinks graduated from the University of Leeds in the UK where earned a B.S. and Ph.D. in Colour Chemistry in 1989 and 1993, respectively. After post-doctoral work and industry experience, in 1998, he joined NC State as a faculty member in the Wilson College of Textiles. In 2010, he was appointed the Cone Mills Distinguished Professor of Textile Chemistry. He has mentored over 50 post graduate students, post docs, visiting scholars and undergraduate students in research in the field of textile and color chemistry, and published more than 150 peer reviewed and conference papers. In 2014 he was appointed as Interim and later permanent Dean of the Wilson College of Textiles, which houses over 900 undergraduates, 240 graduate students, and 140 faculty and staff. The Wilson College has an endowment of greater than $80 million and earns research and service contracts of over $6 million per year. The Wilson College provides talent and sustainable economic prosperity innovation both locally and globally.

Público e inscripciones
Actividad virtual sin costo, sujeta a aforo, dirigida a la comunidad de la Universidad de Lima, a ejecutivos y profesionales vinculados a la industria y al público interesado.

Informes:
eventosindustrial@ulima.edu.pe

Organiza:
Facultad de Ingeniería y Arquitectura | Carrera de Ingeniería Industrial

Fecha: 23 de julio de 2021 19:00-21:00 hrs (hora de Lima, Perú; hora CDMX)

Para inscribirte, haz clic aquí